E-lekcje i treningi na boisku - jak je pogodzić?

20-05-2020, 13:28 Porady dla dziecka i rodzica

Jesteśmy przekonani, że świetnie poradziliście sobie z przeniesieniem szkolnych zajęć do Internetu i już bez problemu uczestniczycie w elekcjach. Wiemy również, że powrót na boisko sprawił Wam taką samą radość, jak nam! Niemniej, macie teraz więcej obowiązków. Wychodzimy Wam naprzeciw i już dziś radzimy, jak połączyć zdalną szkołę z piłkarskimi treningami w terenie.

Aby sprawnie połączyć ze sobą treningi w terenie z elekcjami i systematyczną nauką, do tego zawsze mieć odrobione lekcje oraz codziennie znaleźć czas na zabawę, obejrzenie filmu lub przejście poziomu w ulubionej grze, najlepiej zacząć od ustalenia planu dnia, a także planu tygodnia. Zdalne zajęcia szkolne odbywają się już trzeci miesiąc, zatem na pewno znasz już swój plan elekcji – zapisz go na kartce, od poniedziałku do piątku, kolejno według godzin. Następnie dopisz treningi piłkarskie. Możesz to wykonać na komputerze, aby móc drukować sobie ten plan tygodniowy co weekend i uzupełniać pozostały czas na inne aktywności. Wynika to z tego, że w każdym tygodniu masz inne sprawdziany, kartkówki, zadania domowe, zatem, aby miało to sens, warto co tydzień w weekend rozpisywać sobie plan nauki i odrabiania zadań na kolejny tydzień. Pomoże Ci w tym lista zadań z naszego artykułu. Pozostały czas możesz albo pozostawić bez planów, albo, dla własnej wygody, również go uzupełnić – decydując z góry ile czasu będziesz czytać książkę, ile grać na konsoli, a ile gadać ze znajomymi na kamerce. Tutaj decyzja należy w 100% do Ciebie.


Nie zapomnij o zaplanowaniu snu! Bardzo częstym czynnikiem dezorganizacji jest poczucie ciągłego zmęczenia. Jeżeli będziesz przysypiać nad książkami, to zaplanowany czas na naukę może Ci nie wystarczyć, wtedy zabraknie czasu na inne aktywności i możesz czuć się sfrustrowany. Aby tego uniknąć, pilnuj chodzenia spać codziennie o tej samej godzinie. Kiedy Twój organizm wpadnie w rytm regularnego snu, pożegnasz się z uczuciem znużenia i permanentnego zmęczenia. Warto wiedzieć, że aby czuć się wypoczętym, należy pilnować odpowiedniej ilości przespanych godzin, których zapotrzebowanie jest różne, w zależności od wieku. Mając od 6 do 12 lat, powinno się spać między 9, a 12 godzin na dobę, natomiast powyżej 12 roku życia, wystarczy od 8 do 10 godzin. Przy czym, najbardziej regenerujący sen jest możliwy przed godziną 24:00, dlatego, jeżeli musisz wstać np. o godz. 7:00, najlepiej, jeżeli położysz się między godziną 21:00, a 23:00.

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group