Suplementacja młodego piłkarza!

05-08-2019, 12:00

Wiele osób wierzy, że samą dietą dostarczy swojemu organizmowi wszystkie potrzebne minerały i składniki odżywcze. Prawda jest jednak taka, że pełnowartościowa i zróżnicowana dieta jest bardzo ciężka do utrzymania i czasami trzeba polegać na dodatkowej suplementacji. Jakie witaminy wybrać aby cieszyć się pełnią zdrowia i lepszą wydolnością na treningu?

1. Witamina C

Niezastąpiony przeciwutleniacz, odpowiada za syntezę żelaza i odpowiednie funkcjonowanie sytemu odpornościowego. Profilaktycznie stosowany może zapobiegać nowotworom, jak i lżejszym przypadkom takim jak gorączka. Stabilizuje również pracę mózgu i chroni przed wylewami czy udarami. Wzmacnia także zęby i dziąsła, to przez niedobór witaminy C marynarze zapadali na szkorbut! Zalecamy spożywanie 2g dziennie.

2. Witamina D

Jedna z podstawowych witamin „budujących nasz organizm”. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie szkieletu kostnego, za pomocą regulacji poziomu wapnia. Ciekawym faktem jest to, że nasz organizm przyjmuje witaminę D3 poprzez promienie słoneczne! W naszym umiarkowanym klimacie lepiej jest jednak postawić na klasyczną suplementację. Zalecamy dawkę 800-2000 j.m/dobę.

3. Kwasy Omega 3

Świetny składnik odżywczy znajdujący się zazwyczaj w tłuszczach. Jego działanie jest naprawdę pokaźne. Największą zaletą suplementacji kwasów omega 3 jest wspomaganie pracy mózgu. Jesteśmy wtedy w mniejszym stopniu narażeni na depresję a także zaburzenia pamięci. Omega 3 może również poprawić nasz wzrok, a także przeciwdziałać zapaleniom stawów. Zalecamy spożycie 2-4g dziennie.

Pamiętajcie o profilaktycznym suplementowaniu tych 3 niezastąpionych źródeł zdrowia. Przed zakupem skonsultujcie się jednak z lekarzem aby wyeliminować wszystkie ewentualne przeciwskazania.


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group